Wednesday, April 6, 2011

MENGIMBAU KENANGAN SILAM

entri kali ni khas untuk budak-budak (hmmmm...sekarang ni dah jadi mak bapak budak kottt) yang lahir tahun 80-an. dalam perkara-perkara yang aku senaraikan ni...mesti ada 1 atau 2 yang terkena kat korang punye lahh...jangan nak tipu ehhh...jomm kita tengok apa yang aku nak senaraikan ni~~~

 
  • kat sekolah, ada salesman datang jual buku cerita. hari ni bagi list, balik umah mintak duit kat mak bapak, esok gi sekolah...beli walaupun cerita buku tu dah tau (sebab salesman tu setahun datang berapa kali ntah kat sekolah). salesman jual susu pon camtu gak. ingat lagi kotak susu tu warna coklat. selalu beli banyak sebab susu coklat..sedapppppp

  • kat perpustakaan, budak-budak memang baca buku tapi cuma tengok gambar jer. kalau baca pon...cerita-cerita rakyat...sebab seronok dan pendek-pendek jer ceritanye. tapi bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku. padahal cuma nak tiru rumusan cerita kat muka belakang buku tu ajer...aku tau...sebab aku selalu buat. huhuhu

  • ada program Rancangan Makanan Tambahan (RMT) kat sekolah. sedap-sedap lak makanannye. kadang-kadang yang berduit pon join RMT....adoyaiiiii

  • pakai kotak pensel yang boleh bukak depan belakang...pastu ada pengasah pensel kat tengah-tengah dia...aku punya lagi canggih...siap boleh kuar kompas bagai...gilo...lagi canggih kotak pensel tu macam lagi kaya la orang tu...wakakkakakakaka

  • main lawan pemadam. kebanyakan guna pemadam empat segi yang gambar bendera tu. tapi pemadam tu memang khas untuk main la...bukan guna utk padam. lagi satu...lawan batang aiskrim. sampai merah-merah tangan nak tepuk batang aisrim tu. yang budak-budak pompuan lak sebok main tali getah...dahla pakai kain...leh pulak dia nak lompat tinggi paras telinga la...paras kepala la...yang lemau sket macam aku...lawan batu seremban jek la...

  • pakai pembaris yg bergerigi,...kat dalam ada air pastu ada benda berkilat dalam air tu.

  • cikgu buat garisan pakai pembaris kayu panjang warna kuning. ada pemegang kat tengah-tengah tapi jarang nampak cikgu pegang pon kat situ.

  • bulu ayam jadi ramping sebab selalu dijadikan rotan.

  • waktu pendidikan seni, lukis semua boleh tapi bila waktu mewarna...semua hampeh. warna nak yang best jek...kalau warna pensel tu mesti LUNA. pastu kalau warna air lak...BUNCHO. hehehe...ada gak buat anyaman pakai kertas warna...kolaj la...ape la...

  • main game 2D. permainan yang popular...super contra, super mario, street fighter, bomberman, pacman....semua pakai tape....tapi kat umah aku...kakak ngan mak aku yang beriya main...gilo main sampai tengah malam sebab nak kan super mario tu selamatkan princess...ceh

  • jam tangan Boy London jadi idaman sebab boleh tukar-tukar warna ikut suhu dan cuaca...tapi aku terkecuali. tak minat langsungg!!!

  • waktu darjah 6...berdebar-debar + takut kene BCG tapi lepas kene...berlagak pulak...konon dah besar la masa tu....ehehehehhhehe

  • jajan popular..JoJo tak pun Dendang...Tora pon best gak. beli semata-mata nak mainan je...coklat dia kadang-kadang buang teros sebab lemau. haha

  • kasut bercahaya kat tumit...yg iklan die kat tv tu boleh tembak alien...BATA kot kalau tak silap aku...kasut Sparx eh? ye la kalau tak salah... 

  • siri kartun popular : power rangers, ultraman, transformers, ninja turtles, thundercats, maskman, gaban dan macam-macam lagi....tapi sebab aku dok kat johor...aku suke tengok Aksi Mat Yoyo kat tv singapore...besttttt

 
 
haaaaaaa....betol tak aku kata kat korang..mesti ada antara senarai ni yang korang pernah alami kankankan??? rasanya banyak lagi...tapi malas lak nak pikir...hehehe...korang takyah sengih-sengih sensorang la baca entri ni...elehhhhh...teringat kenangan silam la tu...peeewwwiiiitttt 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment