Monday, April 18, 2011

CEMANER NAK DE-POT NIH???


yeay!!! seperti yang kalian sedia maklum...aku adalah seorang yang gila MAKEUP! sangat gila dan sangat berhabisan duit untuk beli MAKEUP! ooopppsss....terlepas sudah...abesla Encik Suami tahu nih...AMPUN~~~~


dan brand yang palinggggggggggggggggg banyak dalam koleksi aku dah tentulah MAC. korang pon dah baca kan kat sidebar blog ni...I AM A MAC FREAK!!! setiap koleksi mesti aku akan beli. keminatan pada brand ni adalah dalam 2 - 3 tahun lepas...bersamaan sejak mula kerja la kan...gila ko masa belajar nak pakai MAC...mati dikerjakan bapak aku nanti...HAHAHA...


ok...dipendekkan cerita...dah macam-macam cara aku meng'organize' koleksi-koleksi MAKEUP aku nih...tapi tetap gak nampak sedikit serabut...padan muka aku..saper suruh beli banyak...(eh...kata minat...mestila kumpul banyak-banyak...sssshhhhhhh!!!!)


lalu...di suatu hari yang hening...chheewwaahhh....dan ala-ala terpengaruh (eh, tak la terpengaruh sebenarnya..cuma baru terfikir kebaikan....uhukkss) dengan rakan se'MAKEUP' aku...puan Fai...aku pon membuat keputusan untuk membeli satu eyeshadow pallette untuk simpanan segala eyeshadow aku tuh...yes...dengan harga RM55 (alamak Encik Suami...jangan nak pengsan eh sebab dah tahu harga)...aku pon sambar la pallette tu...behtu dah beli pallette..cemaner pulak nak susun-susun eyeshadow nih???



pallette 55 hengget...sebab nama MAC...behtu ada ke yang nama MAYBELLINE???


ok...ok...jangan bimbang sumer rakan-rakan...zaman kan dah moden...YOUTUBE kan ade...mehla kita geledah dan cari tutorial untuk de-pot eyeshadow nih...nah! tengok nih! meh kita belajar sama-sama eh...








amacam??? senang kan??? dengan berbekalkan tweezer, lighter (jangan tiru aksi ini...aku adalah pemalas untuk gunakan lilin...guna lighter Encik Suami saja), double side tape, pallette dan eyeshadow-eyeshadow sekalian...maka aku pon beroperasi lah seperti video di atas...dan hasilnya.......................BERJAYA!!! pandai dah de-pot sendiri...lepas ni leh tambah koleksi lagi ke??? (TANDA SOAL LIMA KALI GANDA BESAR UNTUK POKET SENDIRI???!!!)



shroom, satin taupe, carbon, tene-e-teint, all that glitters, devil, yellow, oomph, vibrant grape


ni la yang aku cerita tu...kemas kan?kan?kan? baik korang yerkan je ehhh...hmm...macam ada lagi ruang kosong tuh? nak buat aper nih??? NGEHEHEHEHE (ketawa jahatt!!!)





2 comments:

  1. hoooo... dh buat dlu dh... x aci... waaaa... tp sbb per x suh xenna buatkn... dia bleh tlg buatkn ler yg de-pot ni... cuba tnya... hehehe..

    ReplyDelete
  2. Sj je nk try wat sndiri...sbb dhde yg dh beli b4 ni...lepas ni wat utk blusher lak ehh...huhu

    ReplyDelete