Friday, December 31, 2010

SELAMAT DATANG 2011



selamat datang 2011 dan selamat tinggal 2010...korang sedih ke tinggalkan 2010 nih? pada aku..biasa ajer...tak banyak yang hebat berlaku dalam tahun ni...dan tak ada juga peristiwa duka yang melanda aku dan keluarga...Alhamdulillah...Tuhan masih memberi aku peluang untuk bernafas di tahun baru ini...perjalanan hidup masih jauh...banyak lagi yang harus ditempuhi...tak sabar nak melihat kelaku-kelaku dan perkembangan si kenit Jikol Aiyee...tahun 2010...die mula dengan mengesot...merangkak dan berjalan...mungkin di awal tahun 2011 ini aku dapat melihat dia berlari pula...adik?...tak terpikir lagi...berilah masa siket untuk jikol aiyee cukop besar untuk bermain/makan/minum sendiri sebelum perhatian aku lebih tertumpu untuk yang seorang lagi...hehehe...

karier???tak banyak yang berubah...aku sudah pencen dari jawatan 'lead' untuk projek itu...projek-projek yang mendatang...hanya jadi kuli sajalah jawabnye...bonus pon tak berapa nak baik untuk tahun ni...zaman kegawatan lah katanye...tapi duit berhabis untuk sambutan lawatan PM ke kampeni aku tu...tak banyakkkk lak kan pakai duit...cehhhhhh!!!!!

berat badan???tak berubah-ubah pon...mase sebulan puasa dan beberapa hari raya je berat agak turun sedikit....lepas tu....mencanak-canak bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan...waakakakakkaa..boley pulak nak guna pepatah tu eh???

suami???hmmm...tiga bulan di dalam tahun 2010 die terpaksa tinggalkan aku dan anak kat umah mak bapak aku...biasela kerja sebagai C.E untuk international projek...dari sebulan lepas kawen sampai dah anak sorang...kejenye asek tinggal bini ja...ni sat lagi awal 2011 aku kene tinggal lagi sekali...adoiyaiii...harapan aku semoga 2011 ni langit cerah kembali buatnya...bersamaan semoga segala permohonan die untuk bertukar angin kerja di tempat lain..termakbul...AMINNN

keluarga???keluarga aku dan mertua mendapat ahli keluarga baru...kakak iparku selamat melahirkan anak lelaki untuk kali ke-3...belum rezeki dia untuk menimang cahayamata perempuan...kene cuba lagi la gamaknye tuh...kuangkuangkuang...biras ku pula selamat melahirkan anak sulung dan kali ni jikol dapat kawan perempuan...bukan main excited si kenit ni bila kami bawa die melawat sepupunya...ko ingat tu anak patung ke jikol???hehe...adik ipar aku pulak dah bertunang...dan insya-Allah awal bulan jun 2011 ni...akan melangsungkan perkahwinan dengan jejaka Muar pilihan hati yang dikenali sejak dari zaman U lagi...gamak eh anak-anak pak Isnin memang suka orang johor ehhh????hahahaha...(mintak mahap pak mertua kalau baca statement aku nih...PEACE :D)

hmmm...tak banyak peristiwa yang berlaku la di 2010 ni...ke aku yang tak ingat eh sebab aku ni memang ada penyakit short term memory lost...akakakaka...tak suke ingat-ingat bende yang tak berapa nak penting...apa-apa pun bende yang lepas jangan dikenang...marilah kita sama-sama berdoa semoga 2011 ini akan dilalui dengan hari-hari yang indah...tiada bencana dan malapetaka menimpa samada pada diri sendiri, keluarga, sahabat mahupon negara tercinta...ok kawan-kawan...till then...

SELAMAT TAHUN BARU 2011!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment