Friday, June 11, 2010

JEJAK-JEJAK JIKOL



**jikol dok mengejar papanye dengan jalan pintas a.k.a merangkak di bawah katil**

sejak-sejak pandai merangkak ni..itulah aktiviti utama budak kecik ni..siket-siket nak merangkak..pastu paut kat mane-mane e.g meja ke..kerusi ke..ape-ape la pon yang boleh die capai..lepas tu beriye-iye berdiri dan akan tepuk-tepuk meja atau kerusi dengan sekuatnye..nak jadi drummer ke anak aku ni eh? hehe..

nak dijadikan cerita..mase die tengah dok lepak-lepak dengan aku kat depan tv..papa die panggil-panggil la si dak kecik ni..suruh ikot die masok bilik..si jikol ni aper lagi..memang pantang nampak kelibat papa die..mesti nak ikot..maka merangkaklah dak kecik ni dengan bersungguh-sungguhnye mengejar si papa..aku pon biarkan jekla die dan teros layan tv..

sat-sat lagi..dengar papa die jerit panggil jikol..die pon satu..dah panggil-panggil anak die suruh ikot..pastu tak pandang-pandang belakang lak tu..jalan menonong jek..haaa..kan dah kecut sekali tengok kat belakang..jikol tak ade..aku pon dengan pantasnye masok ke bilik nak tengok kenape si papa dok jerit-jerit..tak sempat sampai bilik..dengar si papa dah gelak besar..rupe-rupenyer.......jikol ikot short-cut merangkak kat bawah katil..hohoho...anak aku..anak aku..lagi die dengar kitorang panggil die..lagi lah die merangkak dengan laju..hmmm...seb baik die pandai nak keluar..kalau die jadi macam kucing..dok je dendiam kat bawah katil tu..aper nak buat??? dahla badan mama dan papa die teramat comel..ekekekekke...

jikol...jikol...



-Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment